Jak samodzielnie wypełnić PIT przez Internet?

Termin złożenia deklaracji podatkowej zbliża się wielkimi krokami a duża część podatników nie wie, jakimi prawami rządzi się rozliczanie PITu. Nadal dużo obaw budzi samodzielne uzupełnianie deklaracji podatkowej, czy to w formie tradycyjnej- papierowej, czy w formie elektronicznej. Podatnicy boją się, że popełnią jakiś błąd lub nie potrafią uzupełnić rubryk z ulgami podatkowymi. W rzeczywistości internetowa wersja rozliczania dokumentu deklaracji podatkowej jest bajecznie prosta w obsłudze, można nawet powiedzieć, że kolejne pytania ,,prowadzą za rękę'' podatnika uzupełniającego PIT. Czy e-deklaracje są bezpieczne i czy powinienem podawać w nich tak wrażliwe dane jak numer PESEL? Jakich danych potrzebuję do wysłania deklaracji podatkowej? Co mogę odpisać od podatku i ile muszę czekać na zwrot? Odpowiemy na wszystkie palące pytania.

 

Wypełnij e-deklaracje bez wychodzenia z domu

E-deklaracje https://www.podatnik.info/program-do-pit/e-deklaracje dają dużo wygody, nawet jeśli mówimy o uzupełnianiu dokumentów urzędowych. Wystarczy, że wejdziesz na jakąkolwiek stronę, która oferuje usługę rozliczania e-PITów. Ministerstwo Finansów rekomenduje usługę e-PIT na stronie e-Urzędu Skarbowego, którą można znaleźć na gov.pl. Ministerstwo Finansów zapewnia również o bezpieczeństwie z korzystania z usługi oraz o najwyższej jakości zabezpieczeniach, które chronią Twoje dane. Aby wysłać deklarację podatkową, będziesz musiał podać swoje imię (pierwsze) i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL (jeśli jesteś osobą fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej), identyfikator podatkowy NIP (jeśli prowadzisz działalność gospodarczą) oraz kwotę przychodu, która widnieje na ostatnim rozliczeniu podatkowym. Pamiętaj o dokładnym wpisaniu a następnie sprawdzeniu takich danych jak numer PESEL, jest to bardzo ważne.

Co mogę odpisać od podatku?

Istnieje wiele ulg podatkowych i kwot, które można odpisać od podatku, tylko przeciętny podatnik o nich zazwyczaj nie wie. Należy jednak pamiętać, że wpisanie danej ulgi podatkowej wiąże się z dostarczeniem dowodu, który upoważni Cię do uzyskania jej.

  • Składki ZUS- należy dostarczyć RMUA od pracodawcy oraz PIT-11, u przedsiębiorcy wystarczy dowód opłacenia składek,

  • Darowizny takie jak krew/osocze- należy dostarczyć zaświadczenie z jednostki krwiodawstwa,

  • Darowizny na kościół lub inny kult religijny- należy dostarczyć dowód wpłaty na rachunek obdarowanego, jeśli jest to darowizna na pożytek publiczny należy dostarczyć dowód z danymi wartością darowizny, darczyńcy oraz oświadczenie o przyjęciu darowizny,

  • Ulga odsetkowa- należy dostarczyć potwierdzenie banku o wartości zapłaconych odsetek,

  • Ulga na dzieci (prorodzinna)- nie trzeba dostarczać żadnego dowodu,

  • Ulga rehabilitacyjna- należy dostarczyć zaświadczenie lekarskie i dowody poniesienia innych kosztów, np. leków, zabiegów itp.

Pamiętaj aby wysłać swoją deklarację podatkowa w terminie do 2 maja br. Jeśli nie zrobisz tego, deklaracja zostanie wysłana automatycznie na podstawie danych zebranych o Tobie przez administrację. Jeśli nie korzystasz z elektronicznej usługi rozliczania PITu, mogą spotkać Cię nieprzyjemności.